دوربين فيلمبرداري قديمي چگونه كار مي كند

معرفي انواع روش هاي جمع آوري كلكسيون و بررسي آن ها

دوربين فيلمبرداري قديمي كار مي كند توسط شاون مك كلين دوربين فيلمبرداري از نور و شيمي براي ضبط يك تصوير استفاده مي كند.قبل از ظهور و سپس انفجار دوربين ديجيتال، دوربين هاي قديمي مجبور به استفاده از فيلم براي ضبط يك تصوير بودند. اين دوربين ويژگيهاي نور را براي ايجاد يك تصوير در يك قطعه فيلم، منفي ناميد. سپس، منفي از طريق يك فرايند شيميايي براي ايجاد تصوير پاياني ادامه پيدا كرد.

 دستكاري نورفرايند ضبط يك تصوير زماني شروع مي شود كه نور منعكس كننده ي يك شي باشد. اگر يك جلوي كوچك را در مقابل اين تصوير ايجاد كنيد، فوتون از نور منعكس از طريق باز مي شود و خود را به طوري كه يك تصوير در طرف ديگر باز را ايجاد مي كند. با تمركز اين نور با يك لنز و موقعيت فيلم يك فاصله معين در پشت باز، يك دوربين مي تواند آن تصوير را در فيلم ضبط كند.
ضبط تصويراين فيلم در امولسيون پوشيده شده است كه از بلورهاي هاليد نقره اي تشكيل شده است كه در هنگام برخورد با نور، تصوير را مي گيرد. هنگامي كه شاتر دوربين براي كسري از ثانيه باز مي شود و نور از طريق فيلم عبور مي كند، بلورهاي هاليد نقره به يون هاي نقره تبديل مي شوند. تراكم يون نقره در مقايسه با هاليد مايع باقي مانده، نشان دهنده شدت نور در آن منطقه از تصوير است.
پردازش فيلمتبديل امولسيون در معرض يك تصوير نياز به استفاده از هر دو مواد شيميايي و زمان دارد. اول، اين فيلم در يك راه حل توسعهدهنده قرار دارد كه يونها را به نقره سياه تبديل مي كند. اين فيلم سپس به يك فيشر، كه بلورهاي باقي مانده هاليد نقره را برداشته، قرار مي دهد و فقط نقره اي تيره را در جاي خود قرار مي دهد. پس از آنكه آخرين فيلم شسته شده و خشك شده است، آنچه كه به دست مي آيد منفي است چون فيلم در تاريكي هايي كه بيشترين نور را ضبط كرده است تاريك است و در مناطقي كه هيچ نور دريافت نمي كنند، سفيد است. توسعه دهندگان عكس پس از عبور از كاغذ منفي و بر روي كاغذ عكاسي، كه در آن سطح نور متوقف مي شود و نتيجه نهايي تصوير كه در مقابل دوربين بود.
فيلم رنگيفيلم استاندارد تنها مي تواند تصاوير سياه و سفيد را ضبط كند، زيرا تنها مي تواند بين نور و تاريكي تفاوت ايجاد كند. با اين حال، فيلم رنگي است كه در واقع سه امولسيون متفاوت در يك است. هر لايه امولسيون از لحاظ شيميايي براي واكنش تنها به نور سبز، قرمز يا آبي طراحي شده و سه لايه با يك فيلتر جدا مي شود. سه منفي كه اين فيلم ايجاد مي كند هنگام ايجاد تصوير نهايي، با استفاده از اين سه رنگ اصلي براي ايجاد عكس هاي رنگي كامل، دوباره تركيب مي شوند.
مكانيك دوربيناز آنجا كه تصوير بر روي يك دوربين فيلم قديمي بر روي يك قطعه واقعي فيلم ذخيره مي شود، به جاي اينكه در حافظه مانند دوربين ديجيتال مدرن زندگي كند، دوربين هاي فيلم داراي يك مجموعه مكانيكي اضافي براي گرفتن عكس هستند. اول، يك رول فيلم، كه در يك ظرف ضد انفجار ذخيره مي شود، بايد در يك اسلات بر روي دوربين قرار گيرد. بعضي از دوربين ها همچنين نياز به اپراتور دستي به چندين اينچ رول فيلم را براي دستيابي به عمليات آغاز مي كنند، اگرچه بسياري از اين كارها را به صورت خودكار انجام مي دهند. هنگامي كه شاتر را فشار دهيد تا عكس را ضربه بزنيد، دوربين سپس فيلم را با يك فريم پيشرفت مي دهد و دوربين را براي شليك بعدي آماده مي كند. هنگامي كه رول به طور كامل صرف مي شود، فيلم دوباره به ظرف باز مي گردد، گاهي اوقات به طور خودكار و گاهي با فشار دادن يك دكمه يا چرخاندن يك ميل لنگ، بنابراين فيلم را مي توان با خيال راحت از دوربين خارج كرد و براي توسعه آماده شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.